Menu

Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Historia, czas, społeczeństwo”

Terminy

Rozpoczęcie Konferencji
6 lutego 2026 16:00
Zakończenie konferencji
6 lutego 2026 21:00
Rejestracja Udział Bierny
do 31 stycznia 2026
Rejestracja Udział Czynny
do 27 stycznia 2026

Konferencja Online

Cena

Opłata Konferencyjna Udział Bierny
159,00 zł
Opłata Konferencyjna Udział czynny
259,00 zł

Pozostałe Informacje

Organizator
Center for American Studies
E-mail do Koordynatora
[email protected]
Certyfikat
TAK
Tematyki
Archeologia Bibliotekoznawstwo Filozofia Historia Językoznawstwo Kulturoznawstwo Literaturoznawstwo Religioznawstwo Sztuki Piękne Teologia Ekonomia Finanse Media i Komunikowanie Nauki Wojskowe Organizacja i Zarządzanie Pedagogika Politologia Prawo i Administracja Psychologia Socjologia
Celem konferencji jest wielowymiarowa dyskusja na temat szeroko pojętej problematyki dotyczącej historii oraz społeczeństw wybranych państw i regionów.

Szanowni Państwo,

Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zaprasza Państwa do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Historia, czas, społeczeństwo”.

➡️𝐊𝐈𝐄𝐃𝐘?

Konferencja odbędzie się w piątek 6 lutego 2026 między 16:00 a 21:00 w formie online na platformie Microsoft Teams.

Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na sobotę 7 lutego 2026.

➡️𝐂𝐙𝐄𝐆𝐎 𝐃𝐎𝐓𝐘𝐂𝐙𝐘 𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐉𝐀?

Celem konferencji jest wielowymiarowa dyskusja na temat szeroko pojętej problematyki dotyczącej historii oraz społeczeństw wybranych państw i regionów.

W toku konferencji podejmiemy także od strony historycznej i społecznej zagadnienia charakterystyczne dla innych dyscyplin, m.in. prawa, polityki, filozofii, religioznawstwa, wojskowości, kulturoznawstwa, antropologii, psychologii, stosunków międzynarodowych oraz ekonomii i gospodarki.

Uczestnicy będą mieli okazję do przedstawienia wyników swoich badań, podsumowania istniejącej literatury przedmiotu oraz do dyskusji nad historycznymi i aktualnymi wyzwaniami.

𝐏𝐫𝐨𝐩𝐨𝐧𝐨𝐰𝐚𝐧𝐞 (𝐩𝐫𝐳𝐲𝐤ł𝐚𝐝𝐨𝐰𝐞) 𝐨𝐛𝐬𝐳𝐚𝐫𝐲 𝐭𝐞𝐦𝐚𝐭𝐲𝐜𝐳𝐧𝐞:

• Dziedzictwo imperium rzymskiego

• Historia wybranych regionów i państw – historyczne case studies

• Społeczeństwa XX i XXI wieku

• Początki chrześcijaństwa, jego wpływ na świat starożytny i współczesny

• Rola Kościoła katolickiego w średniowiecznej polityce

• Socjalizm, kapitalizm i trzecia droga – wybrane doktryny społeczno-ekonomiczne

• Rola i wpływ kulkury arabskiej w Średniowieczu

• Wielkie odkrycia geograficzne – znaczenie dla Europy i świata

• Problematyka nierówności społecznych i kryzysów gospodarczych

• Oświecenie – powstanie nowoczesnej myśli politycznej i społecznej

• Polityka Napoleona Bonaparte – wpływ na kulturę społeczną i prawną

• Rewolucja przemysłowa – wpływ na rozwój społeczeństwa i gospodarki

• I wojna światowa i jej wpływ na kulturę społeczną

• II wojna światowa – skutki polityczne i społeczne dla wybranych państw

• Wpływ globalizacji i cyfryzacji na dzisiejsze społeczeństwo

• Zmiany klimatyczne – wpływ na politykę i gospodarkę wybranych państw

• Przyczyny rozbiorów Polski

• „Solidarność" i droga do wolności w XX wieku

• Polskie kobiety w historii – bohaterki, o których trzeba pamiętać

• Życie codzienne w średniowieczu

• Moda i ubiór na przestrzeni wieków a moda i ubiór dziś

• Rewolucje przemysłowe, które zmieniły świat

• Kolonializm a rozwój i wpływ na handel światowy

• COVID-19: wielki kryzys gospodarczy i jego wpływ na handel międzynarodowy: aspekty prawne, polityczne i ekonomiczne

• Źródła historyczne jako nasza wiedza o przeszłości

• Znaczenie źródeł historycznych dla interpretacji współczesnych wydarzeń

• Relacje międzypokoleniowe w XXI wieku

• Społeczne skutki migracji

• Wpływ propagandy na kształtowanie się opinii społecznej na przełomie XX-XXI wieków

• Mniejszości narodowe we współczesnym rozwoju społeczeństwa europejskiego

• Przemiany społeczne w XIX wieku na terytorium Polski

• Rozwój edukacji i jej rola w przemianach społecznych

I wiele innych!

Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy.

Wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite doświadczenia i dziedziny nauki, ale NIE muszą mieć takiego charakteru (tj. mogą dotyczyć np. tylko aspektów historycznych albo tylko aspektów społecznych).

Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

➡️𝐃𝐋𝐀 𝐊𝐎𝐆𝐎?

• Do czynnego udziału w Konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, praktyków, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką Konferencji osoby.

• Do uczestnictwa biernego zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

➡️𝐉Ę𝐙𝐘𝐊𝐈 𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐉𝐈

Prezentacje mogą być wygłaszane w następujących językach:

🇺🇸 Angielski

🇵🇱 Polski

Stosownie do wyżej wymienionych języków, ułożone zostaną panele (sesje) w ramach Konferencji.

➡️𝐊𝐎𝐌𝐈𝐓𝐄𝐓 𝐍𝐀𝐔𝐊𝐎𝐖𝐘 𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐉𝐈

• prof. Christopher Kelley, LL.M. (University of Arkansas School of Law) – Przewodniczący Komitetu Naukowego

• prof. UW dr hab. David Jones (professor emeritus, American Studies Center, Uniwersytet Warszawski) – Wiceprzewodniczący Komitetu Naukowego.

• prof. Frank Sullivan (Indiana University) – Członek Komitetu Naukowego.

• dr John Patrick Higgins (Uniwersytet Łódzki) – Członek Komitetu Naukowego.

• adw. dr Valery Loumber (kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles, dyrektor ds. akademickich Center for American Studies) – Członek Komitetu Naukowego.

• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.

➡️𝐔𝐂𝐙𝐄𝐒𝐓𝐍𝐈𝐂𝐓𝐖𝐎 𝐂𝐙𝐘𝐍𝐍𝐄 𝐈 𝐁𝐈𝐄𝐑𝐍𝐄 – 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐌𝐀𝐂𝐉𝐄

➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:

1️⃣ Prześlij abstrakt wystąpienia (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/DRkkQwCWQaj3DMu77

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 26 stycznia 2026 (𝘁𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻 𝘁𝗲𝗻 𝗻𝗶𝗲 𝘇𝗼𝘀𝘁𝗮𝗻𝗶𝗲 𝗽𝗿𝘇𝗲𝗱ł𝘂𝘇̇𝗼𝗻𝘆). ❗️

🔒 Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.

📣 Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 27 stycznia 2026.

3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 29 lutego 2026.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

Kroki niezbędne do rejestracji na konferencję przez uczestnika biernego:

1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/4odCM8mSJNDm3jSH8

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 31 stycznia 2026. Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).

3️⃣Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 3 lutego 2026. Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.

➡️𝐎𝐏Ł𝐀𝐓𝐘 𝐙𝐀 𝐔𝐂𝐙𝐄𝐒𝐓𝐍𝐈𝐂𝐓𝐖𝐎

➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:

• 229 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony jest podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego i podpisem kwalifikowanym Szafir – prawnym odpowiednikiem podpisu własnoręcznego – Prezesa Zarządu).

• 259 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE):

• 129 zł – uczestnictwo bierne + certyfikat elektroniczny (certyfikat elektroniczny opatrzony jest podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego i podpisem kwalifikowanym Szafir – prawnym odpowiednikiem podpisu własnoręcznego – Prezesa Zarządu).

• 159 zł – uczestnictwo bierne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

Jak zatytułować przelew?

Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:

„<Imię i nazwisko> – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Konferencja Naukowa HISTORIA”

*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.

W przypadku współwystąpienia dwójki, trójki lub więcej autorów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z współautorów osobno.

➡️ 𝐏𝐔𝐁𝐋𝐈𝐊𝐀𝐂𝐉𝐀 𝐏𝐎𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐘𝐉𝐍𝐀

Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.

➡️𝐅𝐀𝐐

• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione). Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uczelnię (lub inną instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie udziału w konferencji z osobistych środków i uzyskanie następnie od uczelni zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury.

• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z uzyskaniem prawa wstępu na konferencję).

• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.

• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).

• Czas wystąpienia wynosi 15-25 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samodzielnie lub w duecie/tercecie oraz ogólnej liczby wystąpień).

• Certyfikaty papierowe wysyłane są pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy wszystko co w naszej mocy by dostarczyć je szybciej.

• Certyfikaty cyfrowe wysyłane są wszystkim uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.

• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).

• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.

➡️𝐏𝐘𝐓𝐀𝐍𝐈𝐀?

W razie pytań prosimy o wiadomość mailową do Koordynatorki Konferencji, Pani Rita Tomala, na adres: [email protected]

Chętnie pomożemy.

Do zobaczenia na Konferencji!

________________________________

𝐂𝐄𝐍𝐓𝐄𝐑 𝐅𝐎𝐑 𝐀𝐌𝐄𝐑𝐈𝐂𝐀𝐍 𝐒𝐓𝐔𝐃𝐈𝐄𝐒 – 𝐎 𝐍𝐀𝐒

𝐂𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐟𝐨𝐫 𝐀𝐦𝐞𝐫𝐢𝐜𝐚𝐧 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.

Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Center for American Studies jest podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.

Prowadzimy badania podstawowe rozumiane jako prace empiryczne lub teoretyczne mające przede wszystkim na celu zdobywanie nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie komercyjne. Prowadzimy także badania aplikacyjne (stosowane) rozumiane jako prace mające na celu zdobycie nowej wiedzy i nowych umiejętności, nastawione na opracowywanie nowych produktów, procesów lub usług lub wprowadzanie do nich znaczących ulepszeń.

Nasza strona korzysta z ciasteczek, aby jej działanie było jak najlepsze dla Ciebie. Korzystanie ze strony wiąże się z Twoją zgodą na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.